Tällaisen bongasin Duussin blogissa ja päätin kokeilla:

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punanen mekko mahtuu mullekki.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarttekko apua siin mantsan open antamas kirjotustehtäväs?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Okei, tehään sillai niinku sä ehotit.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mummo sano et se hakee meiät siin varttii vail kuus.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mä meninki Hesaan bussil ku mä myöhästyin junasta.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ookko nähny mun isoveljen kännyy missään?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostiksä sen hameen ku bongattiin viime viikol hooetämmäl?

Haah, onpas yllättävän vaikea päättää, että mitenkäs nuo oikeesti puheessa sanois...No, on tämä ainakin sinne päin. Manse-pohja mutta myös länsirannikon vaikutusta:)